Handelsbetingelser

 

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Mustus
Klosterplads 12, 5700  Svendborg
Tlf. 3212 2202
 

Mail@Mustus.dk
Cvr. 38407333

 
2. LEVERING

Din ordre afsendes normalt samme dag. Ved lagersalg, udsalg i ferietid mm. kan det dog tage et par dage ekstra. Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-5 hverdage efter ordreafsendelse. 

Alle varer sendes med GLS. Alle varer leveres så længe lager haves. Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en vare på vej, forbeholder Mustus sig ret til enten at sende ordren samlet, når alle varer er på lager. Betalingen bliver altid først trukket på din konto, når varen afsendes.

Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer. Bemærk dog vores prisgaranti nederst på siden.

Du kan vælge at få leveret til din bopæl eller til en GLS pakkeshop. Det koster en fast pris på 50 kr. uanset, hvad du vælger. Bestiller du for mere end 800 kr, vil levering dog være gratis.

Vælger du at få leveret til en pakkeshop, vil du modtage en SMS eller en e-mail når pakken kan hentes.
 

3. HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller varen lander hos din valgte pakkeshop.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende varen retur til os, med vedlagt retur seddel.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen - Dette koster et gebyr på 50 kr. og vil blive fratrukket din tilbagebetaling. Dette vil i de fleste tilfælde tage over 14 dage for pakken at komme retur - og derfor vil du som kunde ikke modtage dine penge retur men få et tilgodebevis. 

Du må gerne pakke dine varer ud og prøve det, men så snart tøjet er brugt eller vasket, kan vi ikke videresælge dit tøj og du får derfor kun brugtværdien retur. Dette gælder også, hvis vi modtager tøj, som lugter af røg, parfume eller andet.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Pakken skal returneres til en af flg. adresser:


Mustus                                                           
Klosterplads 12                                              
5700 Svendborg                                            

            

Vi modtager ikke pakker sendt til en pakkeboks eller pakker som bliver leveret om natten (f.eks fra DAO)

Du kan købe en reurlabel HER incl. forsikring og direkte levering til 59 kr. (Gælder kun Danmark). Prisen bliver fratrukket din tilbagebetaling.

Vi fraråder dig, at sende pakker med frimærker, da du så ikke kan spore din pakke og ikke får den erstattet såfremt, den forsvinder på vej til os. Vi kan på ingen måde drages til ansvar for forsvundne pakker, der ikke er afsendt af os.


Ombytning

Ved ombytning bedes du lave en ny bestilling på vores webshop. Dette er for at sikre dig, at den ønskede vare ikke bliver udsolgt i mellemtiden.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Sender du en vare/flere varer tilbage uden original tilbehør (f.eks. skokasse), vil der blive trukket 200,00 kr. fra din refundering pga. forringelse af varens værdi. Det er ikke tilladt feks. at bruge skoæsken til dine sko som forsendelses kasse.

Vi behandler din returpakke, hurtigst muligt efter modtagelse. Fra vi modtager din pakke kan der gå der kan gå 1-5 hverdage. (Op til 5 ekstra hverdage i ferietid, ved udsalg, lagersalg, nye varer osv.) Du vil modtage en mail når din pakke er behandlet - Ikke ved modtagelsen. 
Beløbet for din returpakke vil blive krediteret til det kort eller konto der er blevet benyttet ved købet

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi tilbagebetaler altid til den betalingsmulighed du har brugt ved købet:

Har du betalt med kreditkort, kan der gå op til 8 hverdage til pengene er på din konto.
Har du betalt med mastercard kan der gå op til 30 dage (afhængig af din aftale med din egen bank).
Har du betalt med Viabill, bliver pengene sat ind på din Viabill konto.
Har du betalt med gavekort, bliver pengene sat tilbage på dit gavekort igen.
Har du betalt med Mobilpay, bliver pengene overført til det kort der er tilknyttet eller den konto, du oplyser ved retur.

Du får ikke leveringsomkostningerne refunderet ved delvis fortrydelse af køb.
 

4. HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET) 

Når du handler på www.Mustus.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Fejl ved en vare formodes de første 6 måneder efter købet at have været til stede på købstidspunktet. Samme regel gælder ikke de resterende 18 måneder, og det er derfor som udgangspunkt dig, der skal sandsynliggøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger op til 59 kr, ved fremsendelse af portokvitteringen eller køb af returfragt HER. Du kan også kontakte os på mail eller telefon og få sendt en returlabel over mail, så du ikke selv skal lægge ud for portoen. Varen sendes til:

Mustus
Klosterplads 12
5700 Svendborg

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt til en pakkeboks. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Evt. mangler ved levering skal rapporteres i løbet af 3 dage fra modtagelsen til os pr. mail.

 

5. PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Mobilnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Mustus. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til www.Mustus.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Mustus har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Mustus via e-mail mail@mustus.dk

Kreditkortoplysninger krypteres. Vi lagrer ikke dine kreditkortoplysninger. Bemærk at du accepterer vores persondatapolitik ("behandling af dine data"), når du benytter denne hjemmeside, herunder vores brug af cookies.

 
6. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mail@mustus.dk.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse mail@mustus.dk 

 

7. SÆRLIGE TILBUD TIL DIG SOM MODTAGER NYHEDSBREV

Hvis du siger ja tak til at modtage vores nyhedsbrev, vil du i perioder kunne se særlige tilbud og sider som ingen andre kan se.

For at få adgang til disse sider og tilbud skal du være logget ind ved besøget.

Fra du tilmelder dig og dine særlige sider vil være synlige kan der gå op til et døgn. 


8. HANDELSBETINGELSER FOR LEVERING UDENFOR DANMARK

Alle pakker udenfor Danmark bliver afsendt med GLS. Når din pakke lander i Sverige, vil al transport overtage af Schenker.se - Når pakken lander i Norge vil al transport overtages af Bring.no

Din pakke vil blive leveret på din hjemme adressen. Du vil modtage besked fra Bring her om.
Når vi sender din pakke gælder dit tracking nummer du får fra os - Så snart den lander i Sverige, skal du bruge der svenske pakke nummer, inde på Schenker.se - Så snart den lander i Norge, skal du bruge dit norske pakke nummer inde på Bring.no
(disse pakke numre findes inde på GLS.DK under din danske tracking)


Fragt til Norge: 0-1 kg. 295,- / 1-5 kg. 345,- / 5-10 kg. kr. 415,- 

Fragt til Grønland: 0-1 kg. 245,- / 1-5 kg. 425,- / 5-10 kg. kr. 895,-

Uafhentede pakker betragtes ikke som en returnering - Ønsker du ikke din pakke skal du selv sende den retur - Bliver din pakke ikke afhentet vil den blive destueret og pengene vil gå tabt. 

 

PRISGARANTI

Hvis du indenfor 14 dage efter dit køb hos Mustus finder din vare (samme model, farve og størrelse) til nedsat pris (hos os) får du differencen tilbage. Send os en kort besked med ordre nummeret, så refunderer vi straks beløbet.